Borde jag bättra mig?

Har inte uppdaterat på en vecka nu, jag vet. Har bara haft annat för mig.
I fredags träffade jag min chef och besäkte även dagiset/förskolan jag börjar jobba på på mndag, Ganska mysig förskola faktiskt, Jag tror det var 16 eller 18 barn på den avdelningen jag skulle vara på, barn kanske inte är min starka sida men det ska nog gå bra änd, det ät ju trots allt bara tre veckor jag ska vara där.  Anyhow, efter jag vart på mitt s kallade studiebesök så begav jag mig in till stan där jag träffade Mattias och Vargek, dom hade suttit och fikat medan de väntade på mig, vi gick till Ströget och år tacotallrik och sen tog vi tåget till Göteborg.
Väl framme bestämde vi oss för att fika medan vi väntade på Vargeks tjej men hon kom typ aldrig så jag övergav dom ett trag och traffade min älskade Hanna som jag inte träffat på jättelänge.

I lördags så gick vi spänt och väntade på fotbollen s vi gjorde inte så mycket alls i lördags, mer än fotbollen då.
I söndags skulle jag åkt hem från Göteborg men det blev ändrade planer så jag åkte hem i måndags kväll ist och tog Mattias med mig,
I tisdags var det skolavslutning för min del, vi satt och lyssna på rektorn lite till och frn under en timma och sen fick vi glass. Efter det gick jag ner till stan och mtte MAttias som bjöd på mat :) det blev tacotallrik på ströget. Sen gick vi omkring på stan ett tag och när vi kom hem kollade vi TV och lite sånt mys.
Onsdag, denna mysiga onsdag, vi vaknade med ganska kasst väder utanför fönstret och bestämde oss för att vara tappra och ta oss in til stan för att hyra film och handla lite åt mamma. När vi kom hem började vi ju självklart kolla på filmerna, eller ah, vi kollade en sen blev det fotboll.
Torsdagen ägnades åt hårfärgning och studenter. Jag färgade Mattias hår innan vi åkte in till skolan för att träffa studenterna, det tog väl egentligen inte så lång tid att säga grattis till de viktigaste så vi gick in till stan och åt, det blev ännu en tacotallrik. När vi satt och åt ringde Mattias chef och sa att han skulle jobba dagen därpå så det var bara att bege sig till Göteborg och här sitter och nu och ko9llar ut på regnet och ska snart sminka mig i brist på annat att göra. Har dock några dokumentärer som ska hinnas ses också men det hinns säkert med.


Det blev ett ganska långt inlägg och jag har inte ens skrivit det jag tänkt skriva från början men det kanske kommer i ett nytt inlägg senare under dagen.

Have fun in the rain everybody!





Bara för att Mattias var liten på den bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0