Foto

Sitter nu på min sista fotolektion ever.

Fotografiskbild har varit en bra och rolig kurs som jag är väldigt nöjd med, kunde väl kanske ansträngt mig mer men nu är det vad det är.
Har läst Foto A, B och C på ett år och den sista terminen har varit väldigt seg för vårt schema ändrades så vi har gårr till 17.00 tre dagar i veckan för att få tiden att räcka till.
Tänkte att jag skulle lägga ut lite bilder från både a, b och c-kursen så ni får se vad jag lyckats ådstakomma.
I Foto A fick jag VG och samma i foto B och fick precis reda på att jag även fick VG i foto C

Ja, jag hade väl inte så mycket mer att säga mer än att jag vill tacka min lärare Johan Lyckaro för allt jag lärt mig och för att han stått ut med mig i alla dessa timmar vi haft ihop.


Detta är min lärare Johan. Denna bilden tog jag på honom i A-kursen när vi var ute och fotade med den externa blixten.



Här fick vi i uppgift att härma eller hämta inspiration av valfri fotograf. Jag valde Barbara Kruger.
Karin var söt och ställde upp på att bli fotograferad.
Även detta gjordes under foto A



Ännu en uppgift från Foto A, vi skulle göra en fotobok med en röd tråd (tema), jag valde att ha rörligt ljus i bakgrunden som röd tråd.



Nu går vi in på B-kursen, uppgift porträtt.
Fanny på bild.




Reportagefoto från B-kursen.



Reklamfoto, ja, ni kan ju försöka gissa er fram till vad det är reklam för.
Foto B.


Nu går vi vidare till C-kursen.


Detta är också reklam, bara att vi skulle kopiera en reklambild (alltså göra en så lik bild som möjligt)


Glasfoto, bilden är lite blå men w/e


Konstfoto.



Nej, nu får det räcka. detta var jobbigt.

Kommentarer
Postat av: therese

Älskar den bilden på tjejen som ligger upp o ner med ögonskugga :) sån får du ta på mig :D

2009-06-06 @ 12:18:56
URL: http://whitton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0